Certifikatfel på vissa tjänster

Avklarat

2017-08-23 14:00: Våra tekniker arbetar med att åtgärda ett certifikatfel på våra tjänster. För dig som kund så behöver du ej utföra någon ändring då när detta är åtgärdat så kommer tjänster att fungera precis som tidigare, eventuella e-postklienter kan behöva startas om. Vi beklagar detta.

Tillägg: Det går bra att använda vår webbmail för att ta emot och skicka eventuella meddelanden till dess att störningen är åtgärdad.

2017-08-23 15:40: Samtliga tjänster skall nu ha fått det nya certifikatet. Om du använder en epostklient i din dator så bör det räcka med att starta om program eller dator. I din telefon kan du prova att stänga programmet helt och öppna det på nytt.

2017-08-25 13:00: Om du fortfarande upplever svårigheter med din e-post så rekommenderar vi att kontrollera ditt epostprograms inställningar. Vi har sett upprepade tillfällen där kunden har angivit pop3.domännamn.se, imap.domännamn.se eller smtp.domännamn.se. Detta behöver du ändra till mailcluster.loopia.se för att du skall kunna ansluta som tidigare. Se gärna dessa guider för hur du konfigurerar ditt epostprogram.

Publicerat den

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss