Vi ber om ursäkt

Avklarat

Vi vill be om ursäkt för den situation som är och har varit gällande e-posten. Orsaken till detta är att det gamla e-postsystemet är överbelastat och en av anledningarna till att vi gjort en stor investering i ett helt nytt system med betydligt större kapacitet.

Flytten påbörjades förra helgen och vi har sedan dess kontinuerligt flyttat kunder.

Varje kund som flyttas är dubbel glädje då kunden kommer till ett stabilare och snabbare system samtidigt som det gamla systemet får lägre last.

Flytten pågår löpande i bakgrunden dygnet runt men för att öka takten avsevärt kommer vi stänga av tillgången till systemet (IMAP och POP3) kommande nätter mellan kl 01:00 och kl 05:00. Under denna tid kan du som kund inte uppdatera din inkorg. All e-post som inkommer under denna tid köas upp och levereras när systemet slås på igen. Att stänga av tillgången till systemet sänker lasten och ökar flyttakten med ca 30 gånger. Vi beräknar att alla kunder ska vara flyttade till det nya systemet under sommaren men majoriteten kommer ha tillgång till det nya systemet tidigare än så.

Vi är ledsna att detta drabbar er kunder men vi garanterar er att vi gör allt vi kan för att lösa det så fort som möjligt. Alla tillgängliga resurser jobbar dygnet runt med detta då vi givetvis tar detta på största allvar.

UPPDATERING 2012-05-05 00:41: Då det inkommit frågor om varför POP3 och IMAP är avstängt innan 01:00 så hänvisar vi till inlägget nedan. Det kan tyckas att informationen är otydlig, men det som gäller är det som postats i inlägget nedan. Texten ovan gäller situationen i sin helhet.

För att bli klara så snart som möjligt med migreringen av eposten så har vi beslutat att ha tre extra långa servicefönster

fredag 2012-05-04 23:00 till lördag 2012-05-05 08:00
lördag 2012-05-05 23:00 till söndag 2012-05-06 08:00
söndag 2012-05-06 23:00 till måndag 2012-05-07 05:00

Vi förstår att detta orsakar problem för vissa kunder, och det är beklagligt, men det innebär också att en stor del av det totala arbetet kan klaras av på tidpunkter då epostsystemet har relativt låg användandegrad. Om mer arbete behövs under kommande vardagar så är vår målsättning att sköta det mellan 01:00 och 05:00 under dessa vardagar.

Publicerat den

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss