Status på e-postmigreringen

Avklarat

2014-08-05: Pga de störningar som kunder upplevde under våren så har vi under sommaren arbetat med att migrera e-postkonton till ett nytt kraftfullare system. Dessa migreringar påbörjades under juni månad och kommer att fortgå tills dess att samtliga kunder är migrerade.

Teknikerna fick i juni en lista på samtliga kunder som inkommit och upplevt störningar på sin e-posttjänst och dessa kunder migrerades då först över till det nya systemet. Efter det så har man prioriterat de e-postkonton som visat sig vara aktivast dvs de med många inloggningar i systemet. En stor del av dessa är nu migrerade och man arbetar nu med att migrera mindre aktiva konton till det nya systemet.

2014-10-24: Samtliga e-postkonton är nu migrerade till det nya systemet.

Vad är då förändrat?

Vår ambition med migreringen var och är först och främst att ge dig som kund en stabil tjänst med korta svarstider.
Vi har nu bytt ut hårdvaran med inriktning på att mångdubbla kapacitet och prestanda.
Utöver det så har vi även uppgraderat mjukvaran för att i framtiden kunna ge er kunder fler funktioner kopplade till era e-postkonton.
Till att börja med så har vi infört två funktioner i er kundzon. Ni kan nu justera er spamfiltrering i fler nivåer. Klicka på valfritt e-postkonto i er kundzon och i den efterföljande rutan så kan ni under valet ”Antispam” justera nivån på er filtrering.
Den andra funktionen är kvotahantering, du kan nu när du klickar på valfri e-postadress så kan du nu ange en maxstorlek för en enskild e-postadress.
Du gör det med knappen ”Ställ in kvota” och kan där tilldela ett utrymme i kontot som dediceras den e-postadressen.

Observera att dessa funktioner endast är tillgängliga för migrerade e-postkonton. Om du ännu ej är migrerad så ser du ej dessa valmöjligheter i din Loopia Kundzon.

Fler funktioner kommer att presenteras under året men vår högsta prioritet just nu är att migrera över samtliga e-postkonton till det nya systemet och stänga ned det gamla.

 

Publicerat den

Vi finns här för dig - varje dag

Om du behöver hjälp finns vår prisvinnande support tillgänglig alla dagar, året runt, for att svara på frågor via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Kontakta oss